وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

استقبال‌ خریداران ‌نفت ‌ایران ‌از ابتكار تهران

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه با اشاره به ادامه صادرات نفت تهران به سئول از ماه آینده میلادی ابتكار ایران را برای تحویل محموله های نفتی با تانكرهای خود در بنادر چین، ژاپن، هند و كره جنوبی را دلیل ترغیب آنها برای ادامه صادرات دانست.
به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، مقامات دولتی و صنعت نفت كره جنوبی گفتند پالایشگاه های این كشور مانند پالایشگاه های چین و هند از ایران خواسته اند تا نفت خام را با كشتی های خود در بنادر این كشور تحویل دهد. در این شرایط دولت ایران مسئولیت بیمه تانكرهای نفتی را به عهده می گیرد و كشورهای یادشده را از تحریم های اتحادیه اروپا كه بیمه تانكرهای نفتی را هدف قرار داده است، رها می كند.

كره جنوبی، چین، هند و ژاپن چهار مشتری عمده نفت ایران محسوب می شوند و بیش از نیمی از صادرات نفت تهران را وارد می كنند.

به گفته مقام های آگاه پالایشگاه های كره جنوبی و شركت ملی نفت كش ایران در حال نهایی كردن توافق نامه ای هستند كه بر اساس آن صادرات نفت به آن كشور از ماه سپتامبر از سرگرفته می شود

یكی از مقامات دولت این كشور با اطلاعات موثق از روند این توافق نامه گفت: پالایشگاه ها از ایران خواسته اند نفت خام را به این كشور تحویل دهد و می توان گفت تقریبا دو طرف به تعامل رسیده اند.

این مقام دولت كه خواست نامش فاش نشود، افزود: در صورتی كه این توافق نهایی شود، اولین محموله نفت ایران باید تا پایان ماه سپتامبر یا اوایل اكتبر (اواخر شهریور تا اواسط مهر) در بنادر كره جنوبی تحویل مسئولان پالایشگاه های این كشور شود.

دو تن از مسئولان پالایشگاهی در كره جنوبی نیز یادآور شدند درخواست به شركت ملی نفت كش ایران برای حمل محموله های نفتی مورد نیاز سئول ارائه شده اند. پالایشگاه های 'اس كی انرژی' و 'هیوندای اویل بانك'، نفت خام از ایران وارد می كنند.

به گفته مقامات آگاه میزان واردات نفت ایران توسط پالایشگاه ها به همان اندازه پیش از ماه ژوئن است و تنها به دلیل اختلاف ظرفیت تانكرهای نفت كش ایران ممكن است هر ماه متفاوت باشد.

كره جنوبی در شش ماهه اول سال ۲۰۱۲ میلادی روزانه به طور متوسط ۱۹۰ هزار بشكه نفت از ایران خریده است. چین نیز با تحویل نفت در بنادرش توسط ایران موافقت كرده و قرار است در ماه جاری (اوت/مرداد و شهریور) روزانه ۵۲۰ هزار بشكه نفت در روز از ایران وارد كند.

پالایشگاه های هند نیز از ایران خواسته اند نفت را در بنادر این كشور تحویل دهد، شركت های بیمه هندی پوشش محدودی برای بیمه تانكرهای نفتی ارائه می دهند اما میزان بیمه آنها كافی نیست.

ژاپن نیز رویكرد متفاوتی اتخاذ كرده و قرار است با ارائه بیمه دولتی به تانكرهای حامل نفت ایران به صادرات از این كشور ادامه دهد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 20 مرداد 1391برچسب:عربستان سعودی - آمریکاوترور - فتنه انگیزان - هنرمندان ضد دینوبی هویت - شیطان و شیطان پرستی - تروریسم جهانی - انگلیس خبیث - سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی -,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com