وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

خبرنگاران غرب و ترکیه، اعدام مخالفان توسط تروریست ها را گزارش کرده اند
این سخنان نشان می دهد که حرف تا عمل آنها چقدر باهم تفاوت دارد و با وجود آن که ادعا می کنند رفتارشان با دیگران متفاوت است اما مشاهدات خبرنگاران نشان می دهد که شورشیان و تروریست های مخالف دولت اسد، به اعدام و شکنجه مخالفان خود به شدت مشغولند....
بولتن نیوز: در روزهای اخیر، گزارش های متعددی در رسانه های غرب  و ترکیه در مورد اعدام حامیان دولت سوریه، نیروهای دولتی  و مردم هوادار بشار اسد، توسط  تروریست ها و شورشیان سوریه گزارش شده که همه نهادهای حقوق بشری را نگران کرده است.

روزنامه مک کلاچی در گزارشی نوشت:  شورشیان سوریه که در مقابل  رئیس جمهور بشار اسد مبارزه می کنند، با فهرست بلند بالائی ازاتهاماتی  مواجهند که نشان می دهد آنها دست به اعدام و شکنجه افراد می زنند، این اتهامات روایت غرب از" نیروی مقاومت سلحشوری که علیه رژیمی فاسد مبارزه می کند" را در منظر جهانیان مکدر می سازد.

 جهانیان از خود می پرسند این چه دموکراسی خواهی و حقوق بشری است که با شکنجه همراه است.

 موضوع رفتار خشن این شورشیان به ویژه در ماه جاری بیشتر و بارزتر مطرح شد، زیرا یک نوار ویدئویی بتازگی در اینترنت منتشر شده که اعدام آشکار شبه نظامیان هوادار اسد را نشان می دهد که حین تسخیر سازمان اطلاعات سوریه توسط شورشیان در شهر حلب، بزرگترین شهر سوریه دستگیر شده بودند.



 خبرنگار روزنامه ملیت ترکیه که روزسه شنبه شاهد این حادثه بوده ، طی گزارشی اول شخص، وضعیت این اعدام ها را بدین شرح تائید می کند: تعداد ده-دوازده نفر مرد را زنده دستگیر کردند و بلافاصله اعدامشان کردند. چیزی که گروه های حمایتی دیده بان حقوق بشر نامی جز «جنایت جنگی» بر آن نمی گذارند.

 خبرنگار روزنامه ملیت نوشت: این "مردان" را ابتدا با زور به ساختمانی هدایت کردند، و از آنجا به حضور دادگاه ارتش آزاد سوریه در پشت یک وانت منتقل کردند و سپس آنها را به صف کرده و در یک چشم بهم زدن به ضرب گلوله کشتند.

اما به نظر نمی رسد این حادثه به اینجا ختم شده باشد. به یکی دیگر از خبرنگاران روزنامۀ مک کلاچی که با یک واحد از ارتش آزاد سوریه سفر می کرده گفته شده بود که شورشیان حدود 45 تن از هواداران اسد را در نبردی در آل تل در شمال دمشق دستگیر کرده اند. وی بعدها می پرسد که چه بر سر این زندانیان آمده، که یک شورشی در پاسخ به وی می گوید: 8 زندانی اعدام شدند، 25 نفر دیگر آزاد شدند و بقیه به امید مبادله با زندانیان خودی در آینده همچنان در بازداشت بسر می برند.
 
 این هفته، یک فرمانده شورشی در دمشق گفت که ظرف این چند ماه تنها در واحد خود او شاید بالغ بر 150 نفراعدام شده اند. این افراد به دلیل احتمال خبرچینی برای طرفداران اسد، بازداشت شده بودند.

 در همین حال، سرویس خبری فرانس پرس (خبرگزاری فرانسه) ، در گزارش 19 ژوئیۀ خود از قول یک مقام ارشد امنیتی عراق، ماجرای تسخیر یک پاسگاه مرزی را توسط شورشیان توصیف می کند. بنابر این گزارش، این مقام ارشد گفته: "آنها 22 سرباز را مقابل چشمان سربازان عراقی اعدام کردند."
 
در همین حال، گُردانی موسوم به داوود، از نیروهای شورشی که در جبل الزاویه واقع در شمال سوریه فعال است، اسیران و دستگیر شدگان مظنون به جاسوسی را به شیوه ای"مبتکرانه" و در خودرو های بمب گذاری شده علیه اهداف رژیم بکار می گیرد . این مطلب در گزارشی با محور جنبش سوریه عنوان شده که توسط اتاق فکرموسسۀ مطالعات جنگ، مستقر در واشنگتن در تاریخ 25 ژوئیه تهیه شده است این موسسه در حال حاضر جنبش سوریه را بطور تخصصی مورد مطالعه قرار می دهد.

شورشیان زندانیان را سوارخودروهای پر از مواد منفجره می کنند و هنگامیکه خودروی بمب گذاری شده به مقرّ ایست بازرسی دولتی می رسد از راه دور آن را منفجر می کنند.
 
این گزارش حاکیست: "در فیلم های ویدئویی این حملات، گروه داوود تاکید می کند که برخلاف آنچه که ظاهراً مشخص است این ها "عملیات شهادت طلبانه" نیستند ، درواقع به حملات انتحاری اشاره دارد که توسط خود اعضای گروه اجرا می شود.

 این حوادث در کل عمق تکامل این قیام را طی17 ماه گذشته نشان می دهد که چگونه جنبش اعتراضی علیه یک دیکتاتوری به جنگ مدنی تمام عیاری بدل شده ، و هر دو طرف چنان درگیر خشونتی بی امان شده اند و بازنمود آن در چشم جهانیان می تواند مصداق جنایات جنگی تلقی شود.

 "ما سرانجام با اقدامات تلافی جویانه و انتقام مواجه خواهیم بود چون آمار کشته شدگان این جنبش بسیار بالاست. " محمد عبدالله، رئیس دادگستری جدید و مرکز پاسخگویی سوریه، نهادی برای مستند سازی خشونت ها که تقریبا با بودجۀ امریکا اداره می شود؛ با بیان این مطلب افزود: "شورشیان و معترضان، در ابتدا کنترل قابل توجهی بر اعمال خود داشتند ، اما بعد از اینکه، کشتار (رژیم) بالا گرفت، دیگر واقعا قابل تحمل نیست، و به هر حال هر کسی حق دارد از جان خود دفاع کند."
 
حتی طرفداران امریکائی شورشیان نیز به نظر می رسد در اظهارات خود کمی محتاط تر شده اند، بویژه پس از دیدن شواهدی که اعتبار نیروهای مخالف را مخدوش می کند از جمله : فیلم های منسوب به جنایات رژیم که معلوم شد جعلی بوده، مبالغه درگزارش کشتارهای جمعی توسط نیروهای دولتی، گسترش شبه نظامیان اسلام گرا در صفوف شورشیان ، ادعای سازمان ملل درمورد نقض آتش بس و اکنون هم، جنایات پنهانی مانند اعدام زندانیان.
 
جی کارنی،  دبیر مطبوعاتی کاخ سفید این هفته به خبرنگاران گفت:  "ما قویا اعدام های خودسرانه و شتاب زده توسط هر دو طرف را در سوریه محکوم می کنیم. ما اقداماتی از این دست را محکوم می کنیم "، او بلافاصله افزود: با این حال اما این نیروهای اسد بودند که مرتکب خشونت زایدالوصفی در سوریه شده اند. "
 
اوایل این هفته، جنگجویان در حومه دمشق که تحت کنترل شورشیان است سه مرد که در حوالی آن منطقه رانندگی می کردند را به ظن اینکه خبرچینان حکومتی هستند متوقف کرده و مورد بازجویی قرار دادند. آنها پس از چند ساعت بازداشت آزاد شدند زیرا توانستند هویت خود را اثبات کرده و ظن شورشیان را برطرف کنند.

یک فرمانده شورشی در دمشق با نام مستعار ابو عبدالله توضیح داد؛ اما مظنونین دیگر آنقدر خوش اقبال نیستند.

او گفت: "ما اینجا مشکلات زیادی با خبرچین ها داشته ایم. اگر فردی متهم به خبرچینی شود، توسط شورای نظامی محاکمه می شود. بعد از آن یا اعدام می شود و یا با اثبات بی گناهی خود آزاد می گردد، در کل باید گفت از هر سه نفر اغلب دونفرشان محکوم به اعدام می شوند. "
 
 ابو عبدالله گفت که از زمان آغاز درگیری ها تاکنون این شورا حکم اعدام حدود 150 نفر را صادر کرده است، اما از وقتی که شورشیان احساس کردند منطقه از وجود عناصر طرفدار رژیم "پاک" شده ، تعداد این اعدام ها نیز کاهش یافته است.

وی گفت:" اوایل ما هفته ای 10 تا 15 نفر اعدامی داشتیم، اما اکنون این میزان به یک نفر در هر 10 تا 20 روز رسیده است.


به نظر می رسد دستکم برخی از عناصر شورشی کاملا آگاهند که سلامت رفتار و صلاحیت اخلاقی آنها به چالش کشیده شده و به همین دلیل در روزهای اخیر، طی بیانیه ای وعده داده اند که کنوانسیون بین المللی حاکم بر رفتاردر میدان جنگ را رعایت خواهند کرد. با این حال، ارتش آزاد سوریه، همچنان با سازماندهی ضعیف و بدون فرماندهی یکپارچۀ مرکزی باقی می ماند و اگر هم فرماندهی منظمی وجود داشته باشد به سختی می توان انتظار داشت که همه واحدها دستورات این فرماندهی را اجرا کنند.
 
در ویدیوئی که روزدوشنبۀ گذشته در یوتیوب منتشر شده، فردی که خود را سخنگوی ارتش آزاد سوریه معرفی می کند، ضمن خواندن بیانیه ای اعلام می کند که؛  در پاسخ به نگرانی های بین المللی، واحد های این ارتش دستورالعمل های کنوانسیون ژنو در مورد رفتار با زندانیان را رعایت کرده و تامین غذا ، دارو و مراقبت های پزشکی اسیران را تضمین می کنند ، و متعهد می شوند تا  اسیران را از مناطق جنگی دور نگاه دارند. این سخنگوی شورشی همچنین از بازرسان صلیب سرخ دعوت کرد تا از بازداشتگاه های آنان بازدید کنند.

 سخنگوی شورشیان سوریه در این ویدئو می گوید: " به همگان می گوییم که ما علیه رژیمی قیام کرده ایم که همواره با زندانیان و دستگیرشدگان رفتاری نامناسب داشت و آنان را تا سر حد مرگ شکنجه می کرد به نحوی که منجر به مرگ بسیاری ازآنان شد. به همین دلیل ما هرگز نمی توانیم مانند کسانی رفتار کنیم که علیه شان قیام کرده ایم."
 
این سخنان نشان می دهد که حرف تا عمل آنها چقدر باهم تفاوت دارد و با وجود آن که ادعا می کنند رفتارشان با دیگران متفاوت است اما مشاهدات خبرنگاران نشان می دهد که شورشیان و تروریست های مخالف دولت اسد، به اعدام و شکنجه مخالفان خود به شدت مشغولند....

سازمان های بشردوستانۀ بین المللی و نهاد های نظارتی مرتب از نیروهای شورشی برای تخلف از قوانین میدان جنگ انتقاد می کنند و مدام دربارۀ خشونت های تلافی جویانه هشدارمی دهند که این خشونت ها تنها آتش جنگ داخلی را شعله ور می کند.

یک گروه بحران بین المللی ، نهاد غیر انتفاعی نظارت بر درگیری های جهانی، از شورشیان خواسته تا مسئولیت توقف کشتارهای انتقام جویانه را به عهده بگیرند

این گروه در گزارش خود با عنوان« طغیان مناقشه سوریه » که روز چهارشنبه منتشر شده گفته:" رژیم به طور قطع شیوۀ خود را تغییر نمی دهد، پس این بار باید بر دوش اپوزوسیون باشد تا - علیرغم عظمت درد و رنجی که به همراه دارد –زیر بار تعهدی برود که غیر محتمل به نظر می رسد: مقابلۀ جدی با پدیده خشونت های تلافی جویانه، قتل های فرقه ای و بنیادگرایی خزنده در درون صفوف مخالفان".

  این گروه همچنین توصیه می کند که اپوزوسیون در مورد هدف تغییر کلی رژیم و تمرکز بر بازسازی نهادهای فعلی بازنگری و تجدید نظر کنند. گروه های مبارز و مخالف باید برای اطمینان بخشیدن به اقلیت علوی مذهب حامی اسد، که تاکنون ستون فقرات حامیان وی بوده اند، و دیگر پیروان وفادار به رژیم، " در مورد استقرار عدالت، مسئولیت پذیری و عفو عمومی به نتایج جدید و ملموس دست یابد".

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 20 مرداد 1391برچسب:جنایات وهابیت - عربستان سعودی - منافقین - آمریکاوترور - رژیم صهیونیستی - هنرمندان ضد دینوبی هویت - شیطان و شیطان پرستی - بهائیت و افکار - تروریسم جهانی - انگلیس خبیث -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com