وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی حجم سرمایه گذاری ساخت پالایشگاه 120 هزار بشکه ای پارس شیراز را حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: منابع مالی این پروژه پالایشگاهی با مشارکت بخش خصوصی و دولت تامین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار دانش فنی و لیسانس ساخت پالایشگاه پارس شیراز توسط متخصصان داخلی تدوین می شود، اظهار داشت: پیمانکاران داخلی هم برای مشارکت در ساخت این پالایشگاه میعانات گازی با دانش فنی بومی اعلام آمادگی کرده اند.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با یادآوری اینکه این احتمال وجود دارد که بخشی از کالا و تجهیزات ساخت این پالایشگاه ملی نفت از خارج کشور وارد شود، تبیین کرد: اما تمامی مراحل مدیریت و راهبری طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی واحدهای فرآیندی توسط پیمانکاران و سازندگان ایرانی انجام می گیرد.

ضیغمی اردیبهشت ماه امسال هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران منتظر وقت کشی شرکتهای خارجی برای ساخت طرحهای بزرگ نفت و گاز خود نخواهد شد، گفته بود: بر این اساس همکاری‌ها با شرکت SKS مالزی برای ساخت پالایشگاه پارس شیراز به نقطه پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از پالایشگاه پارس به عنوان نخستین پالایشگاه میعانات گازی ایران نام برد که قرار است با دانش فنی بومی و ایرانی ساخته شود و اظهار داشت: بر این اساس با اعمال تغییرات جدید در ترکیب سهامداران از تکنولوژی پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای ساخت پالایشگاه پارس شیراز استفاده خواهد شد.

به گزارش مهر، با امضای قراردادی از 5 سال گذشته تاکنون شرکت SKS مالزی حدود 40 درصد سهام پالایشگاه میعانات گازی پارس شیراز را در اختیار داشت.

در حال حاضر پالایشگاه فعلی نفت شیراز با ظرفیت اسمی پالایش روزانه 40 هزار بشکه نفت خام 50 درصد بیشتر از ظرفیت اولیه خود کار می کند و هم اکنون قادر به تصفیه روزانه 60 هزار بشکه نفت خام کشور است.

پالایشگاه جدید پارس با ظرفیت پالایش روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی، ظرفیت تولید روزانه 12 میلیون لیتر بنزین دارد که پیش بینی می شود برای تامین خوراک این پالایشگاه یک خط لوله به طول 430 کیلومتر از عسلویه به شیراز احداث شود.

محصولات پالایشگاه فعلی شیراز بر اساس استاندار یورو 2 اروپا تولید می شود و با هدف ارتقای کیفیت و تولید محصولات پالایشگاه بر اساس استاندارد یورو 5 گازوئیل و نفت سفید تولیدی پالایشگاه شیراز به پالایشگاه جدید پارس منتقل خواهد شد.

تاکنون عملیات مهندسی پایه و طراحی بنیادی پالایشگاه پارس از سوی شرکت پدک (pdec) به پایان رسیده است. بخشی از زمین مورد نیاز این پالایشگاه متعلق به پالایشگاه شیراز و بخشی دیگر متعلق به منابع طبیعی استان فارس بود که در حال حاضر زمین مورد نیاز برای ساخت این پالایشگاه به پیمانکار پروژه تحویل داده شده است.

 

نظرات شما عزیزان:

mja
ساعت17:56---20 مرداد 1391
سلام دوست عزیز وبلاگ خوبی داری

اگه دوست داشتی من رو با نام دهــــکــــــــده دانــــلـــــود و

با ادرس: http://8989856.mihanblog.com/

لینک کن و بعد خبر بده تا با هر نامی که می خواهی لینکت کنم[چشمک][قلب]
[گل][گل]


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 20 مرداد 1391برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات - اطرافیان رییس جمهور -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com