وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

بر این اساس ، شرکت هندوستان پترولیوم در ماه جولای تنها یک محموله نفتی از ایران خریداری کرده است . قرار است محموله های نفتی این شرکت توسط نفتکشهای ایرانی به هند صادر شود . شرکت هندوستان پترولیوم قرارداد واردات روزانه 60 هزار بشکه نفت از ایران را در سال مالی جاری به امضا رسانده است . این شرکت تا کنون 5 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است .

این در حالی است که شرکت های اصلی حمل و نقل دریایی هندی با بیان اینکه پوشش بیمه ای دولت هند برای محموله های نفتی ایران کافی نیست، پیشنهاد دولت این کشور را برای حمل نفت ایران رد کرده اند.

مخالفت کشتی داران هندی با حمل نفت ایران بدین معناست که پالایشگاه های هندی ناگزیرند از پوشش بیمه ای و تانکرهای ایرانی برای واردات نفت استفاده کنند.تحریم های اتحادیه اروپا که از ماه جولای به اجرا گذاشته شده، بیمه محموله های نفتی ایران توسط شرکت های اروپایی را ممنوع کرده است. حدود 90 درصد تانکرهای حمل نفت جهان از پوشش بیمه ای شرکت های غربی استفاده می کنند.

شرکت های بیمه دولتی پوشش بیمه ای تا مبلغ 50 میلیون دلار برای هر سفر دریایی در مقابل حوادث منجر به آلودگی، آسیب های جانی و حفاظت از بدنه و موتور نفتکش ها در مقابل خسارات فیزیکی اختصاص داده اند.این رقم در مقایسه با رقم پوشش بیمه ای یک میلیارد دلاری ای که شرکت های بیمه ای غربی برای یک سوپر تانکر حامل حدود 2 میلیون بشکه اختصاص می دهند، رقم کمی محسوب می شود.

هند، چهارمین وارد کننده بزرگ نفت جهان است و ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت به شمار می رود. به طور متوسط، هر ماه حدود 10 محموله نفت خام از ایران به پالایشگاه های هند در ساحل غربی این کشور ارسال می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 21 مرداد 1391برچسب:تحریم نفت ایران,دشمنان ایران,شکست دشمنان ایران,و تحریمهای آنان,دولت هند, رسانه های ضد انقلاب و معاند , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com