وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش صفحه عربی بولتن نیوز، خبرگزاري رویترز روز پنج شنبه 8 اوت در رابطه با ارتباط شورشيان سوري با خارج از اين كشور و اتحاد آنها با القاعده و افراطيوني كه از كشورهاي ديگر آمده اند و سعي دارند با دخالت در امور داخلي اين كشور دولت مورد نظر خود را به حكومت برسانند، نوشت: ابوبکر، یکی از فرماندهان شورشی در حومۀ شهر حلب در سوریه، است که قصد سرنگونی رئیس جمهور بشار اسد را دارد، اما متحدان افراط گرائی که طی ماه های اخیر به شورشیان پیوستند حتی او را هم دچار هراس و آشوب می کنند.

او به رویترز گفته :" بگذارید صریح بگویم، من یک اسلام گرا هستم، مردان مبارز من هم اسلام گرا هستند (رويترز: بسیاری از شورشیان هنوز به روشنی نمی دانند که منظورشان از اسلام گرائی چیست)، اما اسلام گرایی انواع مختلف دارد. " این افراد طوری برای نبرد به میدان جنگ می آیند که گوئی اینجا عراق است!  آنها بیش ازحد افراطی هستند و می خواهند هر نماد دولتی، حتی مدارس را منفجر کنند.

شورشیان سوریه ،هفده ماه قیام خود علیه اسد را مرهون حمایت جنگجویاني از سرتاسر منطقه می دانند. گروه هایی که سلاح، پول، تخصص و عزم راسخ را برای مبارزه برایشان به ارمغان می آورند

 

اما برخی از این نگرانند که وقتی مبارزه تمام شد تازه متوجه شوند که هدف متحدانشان - از جمله مبارزان خلیج فارس، لیبی، شرق اروپا و یا حتی در دوردست ها در منطقۀ مرزی پاکستان و افغانستان - با هدف بسیاری از سوری ها متفاوت است.

ابو بکر درحالیکه آه می کشید و تسبیح می زد گفت : هدف ما ساختن یک آینده جدید است، نه ویران کردن همه چیز." این مرحله در عین حال که پرمخاطره و خونین است خیلی هم ساده است و همه ما یک هدف داریم ، سرنگونی رژیم.  اما گویا پس از كنار امدن با بشار ، باید در جبهۀ جدیدی علیه متحدان سابق خودمان بجنگیم. "

ابوبکر و همراهان او می گویند از آدم ربایی های اخیر روزنامه نگاران خارجی و حمله به زیرساخت های دولتی به شدت ناراحت و ناراضی اند.

قدرت های غربی نشانه های افزایش حضور جنگجویان اسلامگرای سنی مذهب خارجی در سوریه را به نظاره نشسته اند. آنها از تکرار کشتار های فرقه ای که در پی تهاجم آمریکا به عراق رخ داده وحشت دارند. بمب گذاران انتحاریِ اسلامگرایِ سنی و  وابسته به القاعده ] سلفي ها[ هنوز هم عدۀ زیادی از نیروهای امنیتی و شیعیان را در حملات بمب گذاری هدف قرار می دهند.

برخی از مبارزانی که به سوریه آمده اند ستیزه جویانی وابسته به القاعده اند که به دنبال دستیابی به پایگاهی برای خود در سوریه هستند. تعدادآنها هنوز کم است، اما آنقدر هست که کشورهایی را به وحشت بیاندازد که نگران تکرار خونریزهای  فرقه ای در سوریه  -همچون عراق- هستند ، کشوری که از هر سو هدف شدید ترین درگیری های قومی و منطقه ای درخاور میانه قرار گرفته است.

 

به دنبال بمب

ابوبکر، مردی کوتاه قد با سبیل های بلند سیاه و سفید، می گوید در حال حاضر هیچ چاره ای جز پذیرش جنگجویان خارجی نداریم. یک شورشی به نام محمد در یکی دیگر از واحد های محلی می گوید این مبارزان با خود نارنجک ، راکت و جعبه های مواد منفجرۀ به ارمغان آورده اند؛ هر کجا که بمب های مبتکرانه ای پیدا کردید، جنگجویان خارجی را نیز به احتمال زیاد ، همانجا خواهید یافت.

محمد، افزود:" آنها تجربیات بسیاری درمورد ساخت بمب های دست ساز از شورشیان عراق به دست آورده و با خود به اینجا آورده اند. با کمک آنها،  محدودۀ ترکش انفجار بمب های ما به 3-7 کیلومتر رسیده است. حتی می توانیم آنها را از طریق تلفن همراه نیز منفجر کنیم."

در برخی از محله های حلب که ظرف هفتۀ گذشته در گيريهايي در آن رخ داد، نشانه هایی دال بر وجود جنگجویان خارجی در میان شورشیان سوری به چشم می خورد.

بعضی از مردان با شلوارهای گشاد و پیراهن های بلندی که در افغانستان و پاکستان مرسوم است و در سوریه به ندرت دیده می شود در گوشه و کنارساختمان های تخریب شده کز کرده بودند ، آنها ریش بلندی داشتند که در امتداد خط چانه با ظرافت کوتاه شده بود، این سبک تراشیدن و آرایش ریش در مردان مخصوص فرقۀ سلفیه است. این مردان به محض نزدیک شدن خبر نگاران ، همگی به داخل ساختمان ها رفتند تا از چشم خبرنگاران دور بمانند.

در حلب ، گروه توحید اعلام کرده جنگجویان خارجی را می پذیرد. جنگنده ای از تیپ توحید می گوید: "برخی گردان های افراطی هستند که واقعا با ما همکاری نمی کنند. آنها  خود سرانه و به میل خود عمل می کنند."

او گفت: "ما تلاش می کنیم تا جهادگران را در میان صفوف خود جای دهیم تا آنها از تاکتیک های تهاجمی تر خود عقب نشینی کنند. این بدان معنا نیست که نگران آنها نیستیم . آنها هر لحظه ممکن است تغییر موضع دهند و علیه خود ما دست به شورش بزنند."

 

پیوند ها و یکپارچگی  ضعیف

با شکایت گروه های کوچک تر - که چرا سهم عادلانه ای از غنائم سلاح هائی که از پاسگاه های پلیس غارت شده را به چنگ نیاورده اند-  پیشرفت های شورشيان در ایجاد وحدت طی جنگ سه هفته ای برای تسخیرحلب به یکباره از دست رفت.  افراد روحیۀ خوبی ندارند و کم حوصله اند و سردرگمی بر آنان مستولی شده است.

 

پول نقد خلیج فارس

پس تعجبی ندارد که جنگجویان جنگ دیده و کهنه کار خارجي!، با آن کیسه های پُر ازپول نقدِ حامیانشان درخلیج فارس، برای شورشیان جالب توجه و جذاب باشند. یکی از فعالان مخالف  گفت که گروه هایی مانند احرار شام،  از سلفيون خلیج فارس در کویت و عربستان سعودی پول دریافت می کنند.

فردي كه نخواست نامش فاش شود گفت: "تنها در مدت چند ماهی که من بررسی کردم، آنها حدود 3 میلیون دینار کویتی (10.6 میلیون دلار) برای کمک به تندروهائی مانند تیپ احرار شام پول فرستاده اند.

در هتلی در یکی از شهرهای مرزی ترکیه، مردانی با پیراهن های گشاد و سفید و ریش های سلفی در لابی هتل با هم نجوا می کنند و روی میز پذیرش پشته ای از گذرنامه های عربستان سعودی و کویتی دیده می شود.

یکی از کارکنان هتل که او هم نخواست نامش درج شود گفت :  در حال حاضر ما میهمانان بسیاری از خلیج فارس ، و همچنین اسلام گرایانی از اروپا داریم!. گاهی گروه های 25 نفری یکجا وارد می شوند و اگر کمی آنها را به حرف بگیریم در مورد پولی که وارد کشورخواهند کرد همه چیز را به ما می گویند. یکبار یکی از آنها به من گفت که وی به تنهایی بیش از 100.000 $ پول نقد با خود آورده است.

 


























نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:جنایات وهابیت - عربستان سعودی - منافقین - آمریکاوترور - رژیم صهیونیستی - هنرمندان ضد دینوبی هویت - شیطان و شیطان پرستی - بهائیت و افکار - تروریسم جهانی - انگلیس خبیث -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com