وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

موضوع مطلب : بلاگفا, دوست یا دشمن ؟! - بلاگفا مخالف وبلاگ های ارزشی !

سلام به تمام وبلاگ نویسان و فعالان ارزشی در سطح سایبری .

وظیفه دونستم که اینو خودم بنویسم و دوستان فعال دیگه رو هم مطلع بسازم، زمانی که وبلاگ جوینده کلیپ را در بلاگفا ساختم بعد از مدتی چندی از دوستان گفتن بلاگفا مشکل داره و یه جورای کاسه ای زیر نیم کاسشه ماهم توجه آنچنانی نکردیم و گذشت تا این که تو اینترنت دنبال یک موضوعی در رابطه با فراماسونی و صهیونیسم بودم که آرم سایت بلاگفا رو با آرم پرچم آمریکا و علامت اسرائیل دیدم که برام جالب شد و رفتم دنبالش و به اینجا ختم شد که از بلاگفا وبلاگ رو به سرویس جدید انتقال دادم .

در این رابطه خواستم خودم مستند کوتاهی بسازم که اگه فرصتی شد حتما این کارو میکنم قبل از اون مطالبی رو که بعضی هم رزم های دیگه در این راستا نوشتن رو براتون جمع آوری کردم و در اختیارتون میزارم :

1. ماسون یاب مینویسد : [ لینک صفحه مطلب ]

حتماً تا به حال درباره ی مسائل مربوط به مشکلات بلاگر ها با بلاگفا شنیدید .

خود من در ابتدا در بلاگفا و با  وبلاگ masonyab.blogfa.com کارم رو شروع کردم . از همون روزهای ابتدایی برخی از دوستان پیشنهاد میکردن که از بلاگفا به دیگر سرویسها نقل مکان بکنم تا مطالبم در امنیت باشن!



برای من جالب بود که بدونم چرا چنین پیشنهاداتی به من میشه . با یک سرچ ساده به مطالب جالبی رسیدم!



و فهمیدم مشکل بلاگفا از جایی شروع شد که نویسندگان برخی وبلاگهای این سرویس به مدیریت بلاگفا انتقاداتی میکنن . برای مثال برخی تبلیغات به نمایش در اومده در صفحه ی وبلاگها رو مستهجن میدونن و برخی دیگه اظهار میکنن که مدیریت بلاگفا از طریق قسمت نظرات وبلاگشون ازشون خواسته برخی از پستها و مطالب رو حذف بکنن .



جالبه که بیشتر این وبلاگها یک نقطه ی مشترک داشتن ! یا از دولت حمایت میکردن یا اینکه وبلاگشون مذهبی بود . .



خبر به قدری عجیب و جالب بود که خبرگزاری فارس در 29 خرداد 89 در بخش اخبار سیاسی خود خبری با این عنوان منتشر می کنه : « ا

قدام تامل‌برانگیز بلاگفا در مسدود كردن برخی وبلاگ‌های ارزشی

»


در متن خر هم آمده بود "خبرگزاری فارس : بلاگفا در اقدامی تامل‌انگیز تعداد قابل توجهی از وبلاگ‌های جبهه انقلاب اسلامی را كه در فتنه اخیر عملكرد چشمگیری در دفاع از نظام در فضای مجازی داشتند، مسدود كرد."



شیرازی (مدیر بلاگفا) در این ارتباط گفته :



"

با توجه به اینکه کاربران از خدمات سایت به رایگان استفاده می کنند و در واقع میهمان ما در این سایت هستند حداقل انتظار از ایشان این است که حرمت میزبان و میهمان را حفظ کنند

."



من خودم مساله ی تبلیغات با تصاویر مستهجن رو قبول دارم . در همون زمان هم اونها رو مایه شرمساری وبلاگهای بلاگفا میدونستم .



به نظر من مدیر بلاگفا در حالی از "حرمت میزبان" حرف زده که "حرمت میهمان" نگه داشته نشده!


جالبه که بدونید این اقدامات بلاگفا خلاف قوانین خودش هم بوده .

مدیر بلاگفا در متنی که در خود سایت بلاگفا منتشر شده از اقدام "فارس نیوز" مبنی بر انتشار خبر مسدود شدن وبلاگهای ارزشی ، پس از نوشتن چند سطر درمورد جنگ نرم و تشریح روشهای ناجوانمردانه ی مورد استفاده ی توسط دشمن در این جنگ نابرابر ، بر حمایت از سرویسهای وبلاگ ایرانی تاکید میکنه و مینویسه : "

براستی اگر قرار است حمایتی باشند نباید این حمایت از سایتهای بزرگ ایرانی و همه افراد خلاقی باشد که با ارائه خدمات مناسب اعتماد کاربران ایرانی را جلب کرده اند؟"

مجموعه ی این اتفاقات و برخی اتفاقات مشابه باعث شد که نقل مکان بلاگر ها از بلاگفا یا به قولی "هجرت از بلاگفا" آغاز بشه . . .



من نمیخوام در این مطلب به جزئیات حواشی بلاگفا در چند ماه اخیر بپردازم . . .



اما از اونجایی که خود من این مسائل رو شایعه میدونستم تصمیمی برای نقل مکان از بلاگفا نداشتم تا این که یکی از پستهای پربازدیدم که از طرف چند سایت و وبلاگ پربازدید از جمله "

وعده صادق

" و "

رجانیوز

" لینک شده بود ، دچار مشکل شده! البته من علت این مشکل رو یقیناً دستکاری مدیران بلاگفا نمیدونم ، اما مطمئنم با وجود شایعات و تذکراتی که در این مورد وجود داشت هر کس دیگه ای هم جای من بود در ابتدا احتمال دستکاری توسط مدیران سرویس رو میداد

.

۲. سایت خبری وبلاگ نیوز مینویسد : [ لینک صفحه مطلب ]

هفته نامه «صبح صادق» در گزارشی با عنوان «بلاگفا، جولانگاه هنجارشکنان» به اتفاق‌های اخیر سرویس دهنده وبلاگ «بلاگفا» پرداخته است و از مراجع مسئول خواسته است تا با مدیر این سرویس دهنده برخورد شود. 

به گزارش «وبلاگ نیوز» که با تاریخچه وبلاگ‌نویسی آغاز شده است، بلاگفا را محملی برای وبلاگ‌های ضد ارزشی دانسته است و در ادامه می‌نویسد:

گذشته از وبلاگ هایی که دارای مضامین علمی، اسلامی و ارزشی هستند، اما بیش‌تر وبلاگ های تحت مدیریت بلاگفا، از نوع زرد هستند که بدون هیچ محدودیت قانونی از سوی بلاگفا، انواع مطالب را در حوزه های مختلف انتشار می دهند که بعضاً با ارزش ها و اصول اسلامی مغایرت دارد، به طوریکه رفته رفته چنین وبلاگ هایی در اینترنت بیشتر شده و غالب فضا های وبلاگی بلاگفا را تشکیل می دهند.

مهرداد شکیب، نویسنده این گزارش، وبلاگ‌های غیر ارزشی بلاگفا را در ۵ گروه مبتذل و سکشوال، آموزشی غیرمجاز، سینمایی و هنری ضد ارزشی، ضد اسلامی و ضد نظام دسته بندی کرده است و با اشاره کلی به این دسته ها، مدعی شده است که بیش‌تر وبلاگ‌های بلاگفا جزو این دسته‌ها هستند.

به اعتقاد نویسنده این گزارش، در جریان فتنه، بلاگفا کانون جریان فتنه در فضای مجازی بود:

در دوران پس از انتخابات، تعداد وبلاگ های وابسته به جریان فتنه آنقدر در فضای مجازی ایران افزایش یافته بود که اگر بگوییم بلاگفا در این دوران به عنوان کانون وبلاگ های ضد نظام در آمده بود، اغراق نکرده ایم. جای بسی تأمل است که مدیریت بلاگفا به جای مسدود کردن چنین وبلاگ هایی با گزینشی برخورد کردن ، برای وبلاگ های ارزشی و اصولگرا به طور مرموزی محدودیت و مشکل ایجاد می نمود.

علاوه بر این نویسنده هفته نامه صبح صادق، تبلیغات این سرویس دهنده را در باکس‌های تبلیغاتی، چالشی برای ساختار اقتصادی و اجتماعی کشور قلمداد کرده است.

مهرداد شکیب در ادامه گزارش خود برای اثبات تمامی ادعاهای گفته شده، جمله‌ای از یک نوشته شیرازی در مهرماه۸۶ در وبلاگ شخصی‌اش را مورد استناد قرار می‌دهد و می‌نویسد:

مدیریت بلاگفا در راستای حمایت از مطالب مروج فرقه های ضاله ای مانند صهیونیسم و بهائیت، در پاسخ به اعتراض کاربران ارزشی درخصوص فعالیت وبلاگ های ضد اسلامی در وبلاگ شخصی خود با تظاهر به نوع دوستی و دین گرایی علیه جمهوری اسلامی می نویسد: متأسفانه در سال های اخیر گاهی به بهانه مناقشات فلسطین و اسراییل و مبارزه با صهیونیسم، یهودیان تحقیر شده یا به آنها توهین شده است.»

نویسنده گزارش هفته نامه «صبح صادق» – که زیر نظر اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر می‌شود – معتقد است با توجه به این اتفاقات، علیرضا شیرازی، مدیر این سرویس دهنده بایستی توسط مراجع ذی‌ربط مورد بازخواست و محاکمه قرار بگیرد.

لازم به ذکر است شیرازی، مدیر این سرویس دهنده پیش از این به برخی از انتقادهای وارد شده پیرامون این موضوع در وبلاگ خبری بلاگفا پاسخ داده بود .

۳. لیستی از وبلاگ های مسدود شده :

- دیا110 در یکی از پست های خود لیستی از قسمتی از وبلاگ های معروف و نیمه معروفی که مسدود شدند یا مشکلی برای آنان پیش آمده تحیه و منتشر کرده است، بماند وبلاگ های غییر معروف ...

- دیا110 مینویسد : [ لینک صفحه مطلب ]

لیست همسنگرانی که توسط بلاگفا مسدود و یا رمزشون تغییر داده شده است  و دوستانی که به خاطر حمایت از همسنگران خود دست به کار شدند و از بلاگفا مهاجرت کردند به شرح زیر است :

- نکته : ( در این جا جوینده کلیپ چند وب را گلچین کرده میگذارد برای مشاهده تمام لیست و اصل مطلب به لینک صفحه مطلب بروید ... )

تخریبچی مجازی :: takhribchimajazi.ir

مبارز کلیپ :: mobarezclip.parsiblog.com

دوئل :: duelfa.com

و...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

- چند سیستم وبلاگ دهی برای فعالیت در سطح سایبری :

دو وب سایت است که بیشتر از بقیه پیشنهاد میشه :

1. پلاکفا | امکاناتی تقریبا مانند بلاگفا را دارد و به زودی امکانات بیشتری به آن اضافه میشود این سرویس دهنده یکی از معروف ترین سرویس دهنده های جدید ارزشی است .

2. سامن بلاگ | امکاناتی که این سرویس دهنده میدهد بسیار عالیه و وب خود ما هم در همین سرویس دهنده ساخته شده و ما هم راضی هستیم از جمله امکانات جالبی که دارد ترجمه قالب بلاگفا به خود این سیستم است و انتقال مطالب از هر سرویس دهنده ای به وبلاگ شما که انتقال وبلاگ شما را آسان میکند .

- همین الا که دارم این مطلب رو تو بلاگفا ثپت میکنم آدرس وبلاگ های مذهبی و ارزشی رو که نوشتم و آدرس اینترنتی این 2 سرویس دهنده وبلاگ مذهبی رو گذاشتم نمیگذاشت مطلب رو ثپت کنم و میگفت بعضی  کد ها یا لینک ها مشکل دارند تا لینکشونو حذف کردم ثپت شد ...

منبع : JoyandeClip.Vov.IR


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com