وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


بنابر این گزارش ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی در سخنان خود در افتتاحیه این نشست از بیداری اسلامی صورت گرفته در کشور های اسلامی با عنوان ”فتنه” یاد کرده  گفت: «امت اسلامی در شرایطی به سر می‌برد که فتنه‌ها در میان مردم وجود دارد و در ماه مبارک رمضان می‌بینیم که خون مسلمانان در سراسر کشورهای اسلامی ریخته می‌شود.»

وی افزود: «حل و فصل این مسئله تنها از طریق همکاری و اتحاد در برابر کسانی که می‌خواهند وحدت ما را از بین ببرند صورت می‌گیرد.»

 

پادشاه عربستان تاکید کرد: «باید فتنه‌ها را کنار بگذاریم و اتحاد اسلامی داشته باشیم. من پیشنهاد می‌کنم یک مرکز برای انجام مذاکرات و گفت‌وگو میان مذاهب اسلامی در ریاض ایجاد شود. اعضای این مرکز از سازمان همکاری اسلامی تعیین شوند.»

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در حالی با مشارکت بیش از ۴۰ کشور برگزار شد که سوریه به این نشست دعوت نشده است.

 

ماکی سال، رئیس جمهوری سنگال که ریاست دوره‌ای سازمان همکاری اسلامی را بر عهده دارد در سخنان خود بدون اشاره به سرکوب معترضان در بحرین و عربستان سعودی که با همکاری آل خلیفه و آسعود صورت می گیرد از دولت سوریه خواست تا از رنج و دردهای مردم این کشور بکاهد.وی بر ضرورت حمایت از مردم سوریه برای رویارویی با آنچه که در معرض آن قرار دارد، تاکید کرد.

سال همچنین عنوان داشت: امت اسلامی اگر وحدت داشته باشد می‌تواند با چالش‌های پیش رو مبارزه کند.

 

اکمل‌الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز عنوان داشت: جهان اسلام در سخت‌ترین دوره خود از زمان جنگ جهانی اول به سر می‌برد.

وی در ادامه افزود: جهان اسلام نمی‌تواند به شیوه کنونی ادامه دهد چرا که مسلمانان خواهان داشتن زندگی خوب هستند و شاهد وقوع انقلاب‌ها و اعتراض‌ها در کشورهای اسلامی هستند.

اکمل‌الدین احسان اوغلو تاکید کرد: سازمان همکاری اسلامی تلاش دارد تا از حقوق اقلیت‌های مسلمان در برخی از کشور حمایت کرده و با اقدامات تروریستی مبارزه کند.

به گفته الجزیره در پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی که قرار است به صورت رسمی امروز (چهارشنبه) منتشر شود، آمده است: وحدت در میان کشورهای اسلامی، رمز قدرتمند شدن این کشورها است، باید از تمام امکانات برای تقویت وحدت استفاده کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اختلافات و فتنه‌ها و همچنین درگیری‌های طایفه‌ای میان مسلمانان باید کنار گذاشته شود.

 

در  بخش دیگر این بیانیه درخصوص مساله فلسطین آمده است: مساله فلسطین یک مساله محوری برای امت اسلامی به شمار می‌رود و باید اشغالگری در اراضی فلسطینی سال ۱۹۶۷ از جمله قدس شرقی و بلندی‌های جولان سوریه و بخشی از سرزمین لبنان پایان یابد.

در این بیانیه تاکید شده :این درخواست یک درخواست مهم از سوی امت اسلامی به شمار می‌آید و باید مساله فلسطین برای تحقق صلح و امنیت جهانی حل و فصل شود.

 

شرکت کنندگان همچنین بر ضرورت لغو محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرده و از شورای امنیت خواستند تا برای لغو این محاصره و توقف اقدامات خصمانه اسرائیل وارد عمل شود.آنها از درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل حمایت کرده و اقدامات اسرائیل در بازداشت کردن فلسطینی‌ها و شکنجه آنها را محکوم کردند.

 

در  این بیانیه با اشاره به ناآرامی های سوریه آمده است: باید از وحدت در سوریه و حاکمیت و استقلال این کشور حمایت شود و روند خون‌ریزی در سوریه متوقف گردد. مسئولیت ادامه یافتن درگیری‌ها و خشونت‌ها در سوریه متوجه مسئولان سوری است.

 

شرکت کنندگان در این نشست همچنین بدون محکوم کردن عملیات ترورسیتی در سوریه و همچنین بدون کوچکترین انتقادی از حمایت و ارسال کمک های مالی و نظامی کشور های غربی، عربی و به ویژه ترکیه به گرو های تروریستی مستقر در سوریه که از کشور های مختلف به آنجار رفته اند، نگرانی خود را نسبت به ادامه یافتن شرایط در سوریه اعلام کرده و ساقط کردن یک هواپیمای نظامی ترکیه‌ای را توسط نیروهای سوری محکوم کردند. آنها همچنین تاکید کردند که این اقدام خطر بزرگی برای امنیت در منطقه به شمار می‌آید و دولت سوریه باید به تمام تعهدات منطقه‌ای و بین‌المللی خود برای توقف خشونت‌ها عمل نموده و تمام بازداشت شدگان را آزاد کند.

در این نشست شرکت کنندگان تصمیم گرفته‌اند تا عضویت سوریه را در سازمان همکاری‌های اسلامی و تمام نهادهای وابسته به دلیل عدم پایبندی دمشق به طرح کوفی عنان به حالت تعلیق درآورند.

شرکت کنندگان همچنین سیاست‌ سرکوب خشونت دولت میانمار علیه مسلمانان را محکوم کرده و از کشورهایی که با میانمار روابط سیاسی و اقتصادی دارند خواستند تا با استفاده از این روابط روند کشتار و خشونت علیه مسلمانان را متوقف کنند.

در بیانیه پایانی این نشست تاکید شده است: باید برای رویارویی با چالش‌های پیش روی کشورهای سودان، سومالی، افغانستان، کشمیر، عراق، یمن، ساحل عاج، قبرس و ترکیه و دیگر کشورهای اسلامی تلاش کرد. آنها همچنین “تجاوز ارمنستان به آذربایجان” را محکوم کرده و اعلام کردند که تحقق اصلاحات امری مهم است.

 

شرکت کنندگان همچنین اعلام کردند که باید با اقدامات برخی افراد برای ترویج اخبار منحرف و افراطی به نام دین اسلام مبارزه شود. آنها همچنین نگرانی خود را نسبت به افزایش تفکر وجود رابطه میان اسلام و تروریسم اعلام کردند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات - اطرافیان رییس جمهور -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com