وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه،
در هند آنقدر آزادی است که سیکهای اقلیت هم رئیس جمهور می شوند!
بولتن نیوز: بنابر اطلاع واصله چندی پیش فرزند ناخلف مولوی محمدیوسف حسین پور ( از مولوی های اهل سنت استان سیستان و بلوچستان که ایشان بارها نسبت به اعمال مجرمانه فرزند خویش اعلام انزجارو و برائت نموده بود ) در حین حمل بیش از 500 کیلو مواد مخدر در هنگ مرزی سراوان و پس عدم توجه به ایست ماموران هنگ مرزی در درگیری با ماموران کشته شد .

اما مولوی عبدالحمید در خطبه های نمازجمعه چندی پیش خطاب به نمازگزاران گفت : امروز برنامه بود که (( مولانا محمدیوسف حسین پور)) از گشت تشریف بیاورند و جمع آوری کمک برای مدرسه گشت هم بود ، صبح اینجا بودند خبری به ایشان رسید که یکی از فرزندان ایشان براثر تصادف درگذشته است .
 

گفتنی است مولوی عبدالحمید در حالی ازتصادف فرزند مولوی حسین پور سخن گفت ، که از ماجرای مرگ فرزند وی ، قاچاق مواد مخدر و نیز درگیری هایش با نیروهای انتظامی که درمنطقه گشت که نقل زبان اهالی منطقه بوده اطلاع داشته است .

ازسوی دیگر ایشان در بخش دیگر سخنان خود ، به پیروان آئین سیک در هندوستان اشاره کرد و گفت : برخی جاها هست که اقلیت رئیس جمهور هم میشود ودر هندوستان نخست وزیر که همه کار دستش است یک سیک است ، سیک ها در هندوستان یک اقلیت محض هستند اما اینقدر آزادی و سعه صدر است که یک فردی از اقلیت اگر استعداد داشته باشد می تواند حاکم اکثریت باشد .

این اظهارات مولوی عبدالحمید در نمازجمعه ، حتما مانند دیگر سخنرانی های وی که مطالب دیکته شده ای است که به وی میدهند تا آنان را از تربیون مقدس نمازجمعه بگوید ، در حالی مطرح است که متاسفانه ایشان از تاریخ سیاسی هندوستان و استعمار پیر انگلیس اطلاع ندارد ، و مطالب خود را از روی غرض ورزی و القائاتی که به او شده است بیان می کند .

مطالبی را هرچند مختصر در این خصوص برای  مردم مسلمان همیشه بیدار کشورعزیزمان ایران ارائه می نمائیم .

 

هر زمانی که از استعمار و ظلم سخن به میان می آید ناخود آگاه نام انگلیس و غربیان در پیش چمشان آدمی رژه می رود وذهن را به یاد اختلاف اندازی ، نفاق و ظلم هایی که آنان در طول تاریخ بر مسلمانان و انسان های آزاده روا داشتند رهمنون می سازد . یکی از مصادیق آن که همواره استعمار با شعار((تفرقه بینداز و حکومت کن)) دنبال می نموده فرقه سازی و هدایت این فرق جهت کسب ثروت و قدرت در کشور ها است.( فرقه ضاله بهائیت در شیعیان ، فرقه ضاله وهابیت در اهل سنت و... )

استعمار برای رسیدن به مقاصد خود در عصر حاضر که انسان ها آزاد اندیش و بیدارشده اند از روش های جدیدی استفاده    می کند که یکی از آنان  استعمار پسامدرن است یعنی بجای لشگر کشی یا حاکم دست نشانده ، جریانی را ایجاد و هدایت کرده و از عوامل به ظاهر خوش نام برای واگذاری مسئولیت ها بهره می برد. به طور مثال : اوباما رئیس جمهور سیاهپوست جامعه نژاد پرست آمریکا ، البته هدایت سیاست ها در این کشور با استکبار جهانی انگلیسی – صهیونیستی می باشد .

درهند هم داستان اینگونه است فرقه سیک با اهتمام انگلیسی ها و هدایت آنان در ابتدا به کسب ثروت همت گماشته و سپس با تسخیر مناسب و بطور تدریجی موفق به کسب جایگاههای حکومتی در سطوح عالی شده اند .

 

سیک ها در هندوستان :

سیک یک لفظ هندی و به معنای شاگرد بوده وموسس اول آن فردی به نام (( نانک )) است . این فرقه با شعار (( نه هندو و نه مسلمان)) که در اواخر قرن پانزدهم دین اکثریت مردم هندوستان یکی از این دو دین بود پا به عرصه گذاشت ، سیک ها در دوران حکومت خویش در سختگیری ، ظلم و ستم و شدت بر مسلمانان معروف بودند ، از جمله  کارهای آنان می توان به منع کردن مسلمانان از اداء فرائض دینی ، اذان و بناء مسجد  و... اشاره نمود . همچنین قابل ذکر است در درگیری های مسلحانه ای که میان آنان و مسلمانان هند در قرن نوزدهم میلادی واقع شد تعداد زیادی از مسلمانان بیگانه هند بدست آنان به قتل رسیدند .

سیک ها که در منطقه شبه جزیره هندوستان آلت دست انگلیسی ها بودند ، توانستند از همان سا لهای 1857 به بعد  حرکات مخالف استعمار در منطقه را خاموش نمایند . در تمامی لشکر کشی های انگلیس در منطقه  و خاور میانه ، سیک ها همواره پیاده نظام آنان بوده اند به طوریکه در جنگ جهانی اول بیش از 20% لشگر انگلیس را سیک ها تشکیل می دادند که البته در قبال این خدمات ، انگلیسی ها نیز امتیازات زیادی را به آنان در منطقه دادند و همین امر باعث ارتقاء سطح زندگی مادی آنان و بالطبع تبدیل شدن آنان به یک قشر ثروتمند در جامع فقیر هند گردید .

قرابت سیک ها با انگلیسی ها باعث شدکه آنان به کشور انگلیس و از آنجا به اروپا مهاجرت نمایند به طوری که در حال حاضر در حدود 000/400 هزار سیک در انگلیس زندگی می کند که دو سوم آنان دارای پاسپورت انگلیسی بوده و خود را انگلیسی می دانند.

برای هیچ اهل علمی در جهان پوشیده نیست که به قدرت رسیدن وحتی نخست وزیر شدن یک سیک در هندوستان ، به دلیل آزادی و سعه صدر موجود در هندوستان نیست بلکه این امر بدان جهت است که سیک ها از جمله گروه های تحت الحمایه انگلیسی بوده اند و ...  .   

در پایان ضمن توصیه به علاقه مندان به مطالعه تاریخ سیاسی هند و انگلیس و تاثیر سیک ها در آن ، رزومه مختصری از نخست وزیر اخیر هندو ستان که مولوی عبدالحمید از آن سخن گفت ارائه می گردد .

نام  : منموهن سینگ

تولد : 26سپتامبر 1932 منطقه راج انگلیس ( در دوران استیلای انگلیس بر هند در سال های 1858تا 1947 گفته می شود)

مدارج تحصیلی : کارشناسی ارشد از کمبریج !!؟  دکتری از دانشگاه آکسفورد !!؟

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 27 مرداد 1391برچسب:جنایات وهابیت - عربستان سعودی - منافقین - آمریکاوترور - رژیم صهیونیستی - هنرمندان ضد دینوبی هویت - شیطان و شیطان پرستی - بهائیت و افکار - تروریسم جهانی - انگلیس خبیث -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com