وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «امیرعلی جوادیان» از جمله عکاسانی است که طی جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران در عملیات‌های متعددی حضور پیدا کرد. کتاب عکس «قاب‌های ماندگار» هم گوشه‌ای از این رویدادها را به نمایش گذاشته است.خبرگزاری فارس: روایت یک عکاس از شهادت سقای عملیات رمضان+عکس

عملیات «رمضان» یکی از عملیات‌‌هایی است که جوادیان در آن حضور داشت. وی در سی و سومین سالگرد اجرای این عملیات، عکس‌هایش به همراه روایتی از این رویداد را در اختیار خبرگزاری فارس

گذاشته است.

بقیه عکسها در ادامه مطلب..................................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 14 تير 1394برچسب:شهدا,سقا,عملیات رمضان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک کارشناس مسائل هسته ای معتقد است که بدترین اتفاق برای ایران این است که هم برنامه هسته‌ای خودش را محدود کند و هم سر چشمه‌های بهانه جویی و اتهام زنی علیه ایران باز بماند.گنجاندن

به گزارش پایگاه 598 ، مهدی محمدی کارشناس مسائل هسته‌ای در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص پرونده هسته‌ای ایران و طرح بازرسی از مراکز نظامی، معتقد است که بدترین اتفاق برای ایران این است که هم برنامه هسته‌ای خودش را محدود کند و هم سر چشمه‌های بهانه جویی و اتهام زنی علیه ایران باز بماند.
وی تاکید می‌کند: اگر قرار است که برنامه ای هسته‌ای ما محدود شود - که البته در این توافق در حال محدود شدن هم است - حداقل اتفاقی که باید بیفتد این است که آن چشمه تولید اتهام علیه ایران باید بسته شود. بازماندن "پی ام دی" به این معناست که ما هم برنامه هسته‌ای را محدود کنیم و هم اتهام زنی علیه ایران ادامه پیدا خواهد کرد والان به نظر من یکی از فاجعه بارترین اتفاقاتی که ممکن بیفتد و حتما باید جلویش گرفته شود، همین است.
متن کامل این گفت‌وگو به این شرح است:
معنای پروتکل الحاقی را اگر بخواهیم به زبان ساده برای مردم شرح دهیم، چگونه باید مطرح کنیم؟
برای اینکه بتوانیم تعریف درستی از پروتکل الحاقی داشته باشیم و اینکه پذیرش پروتکل الحاقی چه تبعاتی را برای ما در پی خواهد داشت، باید بحث کلی‌تری را درمورد رژیم دسترسی‌ها و بازرسی آژانس داشته باشیم. اساسا آژانس دارای سه نوع دسترسی و بازرسی است که نوع اول مربوط به دسترسی‌ها و بازرسی‌های پادمانی است و هرکشوری که عضو "ان پی تی" شود، یک پادمان میان آن کشور و آژانس توافق می‌شود که طبق پادمان‌های توافق شده بین آن کشور و آژانس ، آژانس دسترسی‌های محدودی را نسبت به افراد تجهیزات، مکان‌ها و اسناد صرفا مرتبط با برنامه هسته‌ای دارد.

بقیه در ادامه مطلب...................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 9 تير 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 ، "پیروز مجتهد زاده" استاد جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک دانشگاه تربیت مدرس تهران، مشاور پژوهشی دانشگاه سازمان ملل متحد و مدیرعامل بنیاد پژوهشی یوروسویک (Urosevic Research Foundation) لندن است. او یکی از معدود تحصیلکردگان مقیم خارج کشور است که بدلیل علاقه و تعصبی که به کشور و مردم خود دارد، از هر تریبونی برای حمایت از ایران و ایرانی بهره میبرد؛ خواه بی‌بی‌سی فارسی باشد خواه رسانه های وطنی...مواضع سفت و سخت مجتهدزاده درباره موضوع خلیج فارس و جزایر ایرانی، ضدیت با رژیم صهیونیستی و نقد تند و تیز سیاستهای جنگ طلبانه آمریکایی‌ها را بارها از رسانه های بزرگ بین المللی  از جمله بی بی سی دیده ایم؛ مردی که با ریش تراشیده و کراوات و از موضع یک ایرانی وطن‌دوست سیاست‌های دشمنان ایران را به چالش میکشد. او چندباری هم به سران برخی کشورها نامه نوشته و سیاست‌های ضدایرانی و جنگ‌طلبانه آنها را به نقد کشیده است.متن زیر حاصل گفتگوی دوساعته خبرنگاران «نسیم» با پیروز مجتهدزاده درباره "صورت وضعیت مذاکرات هسته ای و چشم انداز توافق احتمالی" می باشد:

بقیه در ادامه مطلب...................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 8 تير 1394برچسب:دیپلماسی,روشنفکرانه,دشمن,دکتر مجتهدزاده, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به تازگی برخی کاربران شبکه های اجتماعی خواسته و یا ناخواسته به یکی از شایعات چند سال پیش فضای مجازی دامن زدند. این مخاطبان با انتشار تصویری از رهبر معظم انقلاب مدعی شدند که ایشان در حال تماشای صفحه سایت KHAMENEI.IR در فیس بوک هستند.

**واقعیت**

واقعیت این است که تصویر مذکور جعلی و اصطلاحا فتوشاپی بوده است؛ این تصویر مربوط به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه فناوری‌های راهبردی در اسفندماه سال ۸۹ است که پس از چند سال دوباره در شبکه های اجتماعی بازنشر داده شده است.

مخاطبان برای مشاهده تصویر اصلی در سایت حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (KHAMENEI.IR) می‌توانند اینجا کلیک کنند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 8 تير 1394برچسب:رهبر معظم انقلاب,این تصویر رهبری «جعلی» است, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بقیه عکسها در ادامه مطلب...........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 6 تير 1394برچسب:مهدی هاشمی,مفسد اقتصادی,بدحجاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، داریوش فرضیایی(عمو پورنگ) مجری برنامه کودک صدا و سیما عکسی از نماز خواندن بازیگر نونهال کشورمان منتشر کرد.

فرضیایی با انتشار تصویر زیر نوشت: «بدون اینکه کسی بهش بگه توی نمازخونه داشت نماز میخوند
خدا رو شکر که با این سن کم دلش با خداست، عاقبت بخیر باشی هنرمند کوچولو "عرفانِ برزین»

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 6 تير 1394برچسب:هنرمند متعهد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، ماه حساس ژوئن زمانی بوده که سرنوشت مذاکرات تعیین می‌شود و این در حالی است که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با تاکتیک مرعوب سازی جمهوری اسلامی ایران را وادار به توافق هسته‌ای کنند و در این پروسه از راهبرد  شانتاژ رسانه‌ای سود می‌برند.   
**راهبرد بمب‌های سنگرشکن 
در گزارشی که اخیرا یکی از پایگاه‌های تحلیلی آمریکا با عنوان طرح B مطرح کرده اوباما را به استفاده از "بمب‌های سنگرشکن" با وزن بیش از 5 هزار پوند (هر پوند 453.26 گرم است) تشویق کرده و عنوان داشته در صورت شکست دیپلماسی می‌توان از راهبرد "بمب های سنگرشکن" به عنوان گزینه جایگزین برای نابودی تاسیسات هسته‌ای "فردو" برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته ای استفاده کرد.

بقیه در ادامه مطلب.......................................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 6 تير 1394برچسب:پدافند,فوردو,ادعا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری شهدای ایران، خواهر شهید احمد شاکر شوکتی با فرزند معلولش یک ماه است در خیابان زندگی می کند و تاکنون مسئولی به او کمک نکرده است.
بنا بر این گزارش؛ در میان شلوغی و ترافیک خیابان  و با توضیحات همرزم شهید شوکتی از وضعیت بغرنج خواهر این شهید و فرزند معلولش راهی شهرک آزمایش می شویم تا از نزدیک آنچه گفته شده را مشاهده کنیم.


خواهر شهید به همراه فرزندش وسایل درب و داغان باقی مانده از خانه شان را به دیوار آموزش و پرورش تکیه داده اند و خود در چمن کنار خیابان یعنی جایی که همسایه ها سگ هایشان را برای استراحت می آورند نشسته اند. ماجرا را پرس و جو می کنیم و او هم ساعت ها توضیح می دهد تا بالاخره اذان می گویند و افطار می شود.

بقیه در ادامه مطلب.......................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 4 تير 1394برچسب:خواهر شهید, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آزاد شدن برخی از عناصر فتنه از زندان محفل‌های فتنه‌گران را رونق داده و موجب شده است که تصمیم گیری‌ها با حضور برخی از مهره‌های کلیدی فتنه انجام گیرد.

شبکه اطلاع رسانی دانا نوشت: با گذشت ۶ سال از فتنه سال ۸۸ همچنان برخی از محافل فتنه گران برپا بوده و در این جلسات رویکرد اصلی خود را مطرح می کنند.

آنچه که در دو سال اخیر بیشتر اهمیت پیدا کرده، افزایش این جلسات به بهانه های مختلف است که با چراغ سبز هایی به فتنه گران داده شده، امید بازگشت آنها را به عرصه سیاست بیشتر کرده است.

در ادامه افزایش این جلسات، آزاد شدن برخی از عناصر فتنه از زندان محفل‌های فتنه‌گران را رونق داده و موجب شده است که تصمیم گیری ها با حضور برخی از مهره‌های کلیدی فتنه انجام گیرد.

در همین راستا آزادی محسن میرداماد، یکی از فعالان و عناصر مهم در فتنه سال ۸۸ بهانه جمع شدن فتنه گران در یک مهمانی شد که رسانه‌های فتنه نیز به پوشش این محفل پرداختند

بقیه در ادامه مطلب........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 2 تير 1394برچسب:فتنه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان، عباس شعری مقدم، معاون زنگنه و مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي درباره تاثیر تحریم‌ها به روزنامه تعادل گفته است: به قطعيت بايد بدانيم كه اگر تحريم‌ها رفع نشود پتروشيمي ايران دورنماي مشعشع و اميدواركننده‌اي نخواهد داشت و اصلا نبايد به خود اجازه فكر كردن به اين مساله را بدهيم كه مذاكرات به نتيجه نرسد.
شعری مقدم گفت: ما بايد از تجربه كشورهاي ديگر درس بگيريم. آفريقاي جنوبي در زمان آپارتايد تحت تحريم‌هاي بين‌المللي بود و ايستادگي زيادي در برابر اين تحريم‌ها نشان داد اما در نهايت نظام آپارتايد سقوط كرد. نمي‌توانيم تا ابد دور خود را خط بكشيم و خود را منزوي كنيم. خوشبختانه گروه مذاكره‌كننده ايران تاكنون نيز بسيار خوب از منافع كشور دفاع كرده‌اند و بايد از اين پس نيز كاملا از آنها حمايت كنيم...
وی افزود: واكنون صنعت پتروشيمي به صورت لنگان لنگان و آهسته در حال توسعه است، به عنوان مثال درحال حاضر هشت ميليارد دلار سرمايه‌گذاري از طريق صندوق توسعه ملي و مشاركت چيني‌ها براي چهار سال آينده فراهم كرده‌ايم اما اين رقم اندك است و همانطور كه اشاره شد ما به سالانه ۷ميليارد دلار سرمايه‌گذاري نياز داريم كه در صورت عدم رفع تحريم‌ها، آينده‌يي چندان روشن براي اين صنعت ترسيم نخواهد شد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 2 تير 1394برچسب:توهینجمهوری اسلامی مظلوم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 ،یادداشت روز کیهان به قلم حسین شریعتمداری در شنبه ۳۰ خرداد با عنوان «چه وقت آمدن بود؟!» را از نظر می‌گذرانید.آیا انتظار داشتید مردم  شعار «زنده باد کدخدا» سر دهند؟!

1- چند سال قبل در گرماگرم یک مناظره وقتی سخن از درس‌آموز بودن قیام عاشورا به میان آمد و بر ضرورت الگو گرفتن از مقاومت سالارشهیدان تاکید شد، طرف مقابل به اعتراض گفت: چرا از ماجرای عاشورا که به سوگواری برای شهدای کربلا اختصاص دارد استفاده ابزاری می‌شود؟ و چرا عاشورای حسینی(ع) را سیاسی می‌کنید؟! به ایشان گفته شد، مگر حضرت اباعبدالله علیه‌السلام و یارانش در تصادف اتومبیل و یا سانحه سیل و زلزله کشته شده‌اند؟! سیاست به مفهوم واقعی آن، اداره امور جامعه است و از این روی نمی‌تواند بیرون از دایره وظایف و تکالیف یک مسلمان باشد. مخصوصا، حضرت امام حسین(ع) که امام مسلمین بوده‌اند. بنی‌امیه برای پیشگیری از حاکمیت سیدالشهدا(ع) که عدالت‌پرور و در تضاد با حاکمیت ظالمانه و اشرافی آنان بود، آن حضرت را به شهادت رساندند. بنابراین اگر در عزای آن بزرگوار بر ضرورت مبارزه با سلطه‌گران تأکید نشود و از نیاز به حاکمیت اسلام که خواسته آن حضرت بود، سخنی به میان نیاید، مراسم و مجالس سوگواری و عزاداری آن امام مظلوم و شهید، آنگونه که باید، برپا نشده است.

بقیه در ادامه مطلب........................................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 30 خرداد 1394برچسب:شهدا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دست نوشته‌ها و پلاکاردهای تشییع کنندگان ۲۷۰ شهید گمنام پیام های مختلفی داشت؛ هم برای داخلی‌ها و هم دشمنان خارجی ایران.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،‌ مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام امروز با حضور اقشار مختلف مردم از میدان بهارستان تا معراج شهدا برگزار شد.
این مراسم با حاشیه های دیدنی همراه بود که قاب عکاس های خبری تنها گوشه ای از آن‌را پوشش داد.
در میان شور و حال معنوی مردم شرکت کننده در مراسم تشییع شهدای گمنام، دست نوشته ها و پلاکاردهایی که توسط آنها حمل می شد حاوی نکات جالب و در برخی موارد قابل تاملی بود؛ دست نوشته هایی که با تاسی به ۱۷۵ غواص شهید و فضای فعلی کشور و مذاکرات هسته ای رنگ و بوی خاصی گرفته بود.

بقیه در ادامه مطلب.........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 خرداد 1394برچسب:شهدایمان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، وحیدطالب‌لو سنگربان باشگاه استقلال در مراسم تشییع پیکر مطهر 270 شهید دفاع مقدس شرکت کرد.

وی با انشار تصویر زیر در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «شهیدان قهرمانان واقعى سرزمین من هستند . میدان بهارستان ٩٤/٣/٢٦»

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 خرداد 1394برچسب:شهدا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس، اخبار ویژه روزنامه‌های کشور در روز چهارشنبه 94/3/20 را در ادامه می‌خوانید:

 خبرگزاری فارس: جعل تصویر جواد ظریف در زمان جنگ/ حل مشکل ورود خودروهای ۱۳ دیپلمات ایرانی

- روزنامه کیهان


آمریکا: درباره ایران حتی یک اینچ فاصله با اسرائیل نداریم
معاون وزیر خارجه آمریکا در نشست کمیته یهودیان، روابط امنیتی اسرائیل و آمریکا را محکم‌تر از هر زمان دیگری دانست.
به گزارش صدای آمریکا تونی بلینکن با اشاره به گفتگوهای هسته‌ای با ایران، گفت «زمانی که پای هدف استراتژیکی، مانند بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای در میان است، حتی یک اینچ فاصله میان ایالات متحده و اسرائیل وجود ندارد.»
صدای آمریکا تصریح کرد: بلینکن با شرکت در نشست جهانی کمیته یهودیان آمریکایی کوشید به جامعه یهودیان در مورد حمایت آمریکا از اسرائیل، و نیز درباره موضع دولت باراک اوباما در مذاکرات اتمی با ایران اطمینان خاطر بدهد.

بقیه در ادامه مطلب.......................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 خرداد 1394برچسب:ظریف,مذاکرات, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، اخیرا تصویری در اینترنت منتشر شده که حاکی از آن است مغازه‌ای در عراق، به فرزندان شهدای بسیج مردمی این کشور بستنی رایگان می‌دهد.

این مغازه‌دار روی برگه‌ای که روی در مغازه‌اش چسبانده نوشته: «البیع لأطفال شهداء الحشد الشعبی مجاناً» فروش برای کودکانِ شهدای حشدالشعبی (بسیج مردمی عراق) رایگان است


این تصویر با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.a


دیدگ

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 خرداد 1394برچسب:حشدالشعبی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژیل مونیه» خبرنگار 71 ساله فرانسوی و دبیرکل موسسه دوستی فرانسه و عراق  که از مخالفان دخالت‌های بیگانگان در جنوب غرب آسیا بوده است، روز یکشنبه (امروز) در نشست خبرگزاری «فارس» با موضوع «تحولات منطقه و نگاه غرب به مسلمانان» حاضر شد.خبرگزاری فارس: ائتلاف آمریکا علیه داعش قطعاً یک بازی است/به لغو تحریم‌های ایران نباید خوشبین بود/ درفرانسه اجازه حرف زدن نمی‌دهند

نشست مذکور با حضور خبرنگارانی از رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری «دانا»، «تسنیم»، روزنامه «جوان»، بسیج رسانه و .....در سالن کنفرانس خبرگزاری فارس برگزار شد.

مونیه که خالق دو اثر به نامهای «راهنمای عراق» در سال 2000 و «جاسوس‌های طلای سیاه» در سال 2009 بوده است، با مجله «آفریقا آسیا» همکاری دارد و مطالبی را نیز در وبلاگ «عراق-فرانسه» (actualite.com) منتشر می‌کند.

این روزنامه‌نگار فرانسوی معتقد است که رژیم صهیونیستی باید تمامی بمب‌های هسته‌ای خود را از بین ببرد و در بخش اول سخنان خود به بخشی از داستان زندگی خود اشاره کرد و گفت که پدرش از فعالان استقلال الجزایر بوده و در زمان ریاست‌جمهوری «فرانسوا میتران» از فرانسه اخراج شد.

بقیه در ادامه مطلب..................................

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 18 خرداد 1394برچسب:ائتلاف,خیانت,داعش,توافق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، بهنوش بختیاری بازیگر کشورمان در پاسخ به یکی از طرفدارانش در اینستاگرام واکنش جالبی نشان داد.خبرگزاری فارس: بهنوش بختیاری: سعی می‌کنم دقت بیشتری در پوششم داشته باشم

در یکی از کامنت‌های پست بهنوش بختیاری یکی از کاربران با نام سارا از این بازیگر خواست تا نسبت به حجابش اهتمام بیشتری داشته باشد. این کاربر در این باره نوشت: شما با این همه مهربونی و آرامش زبان و صورت، کسی که به نزدیکی با خدای مهربونمون تو نظر میاد چرا حجاب را از دید من حقیر البته حفظ نمی کنید، حیف نیست دل به این قشنگی با این همه محبت چهره با این لبخندای شیرین دل آقای ما صاحب الزمان شاد نشه!

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 18 خرداد 1394برچسب:هنرمندان با غیرت,حیا,عفاف, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس «حسین قدیانی» در «وطن امروز» نوشت:خبرگزاری فارس: عالم محضر کدخدا نیست!

یکم: اگر حضرت ختمی مرتبت به‌واسطه اسلام شریف اجازه ندادند با وجود بت‌هایی چون لات و عزی، خدای احد و واحد تحریف شود، شاید کار امیرالمومنین مشکل‌تر هم بود، چرا که اسدالله غالب، علاوه بر ادامه کار پیامبر یعنی تعریف خدا، کارویژه مهم دیگری هم داشتند؛ عدم اجازه تحریف شخص پیامبر گرامی. از همین زاویه است که می‌بینیم هیچ امامی اندازه امام علی بن ابی‌طالب، به تبیین اصول و مبانی زندگانی سرشار از مبارزه حضرت رسول نپرداختند. بخش مهمی از نهج‌البلاغه، حاوی سعی و کوشش فراوان حضرت ابوتراب است مبنی بر تعریف صحیح و صریح از آخرین فرستاده خدا و جلوگیری از تحریف ایشان؛ که پیامبر، این بود و آن نبود. با اینها بود و با آنها نبود. فلان جا آن را گفت بدان سبب. بهمان جا این را گفت بدان دلیل. آنجا چنین کرد بدان علت. اینجا چنان کرد بدان مبنی. آن زمان هم بودند لابد کسانی که خواب‌های پریشان خود را به رخ امیرالمومنین بیدار و حی و حاضر می‌کشیدند بلکه پیامبر را تحریف کنند لیکن حریف فاتح خیبر نشدند. طرفه حکایت اینجاست؛

بقیه در ادامه مطلب.................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 16 خرداد 1394برچسب:خامنه ای,خمینی,دیگر است, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوناتان استیل»، خبرنگار روزنامه انگلیسی «گاردین» هفت سال بعد از بازگشت به ایران در گزارش روز پنجشنبه‌اش به شرح‌نگاری بیم‌ها و امیدهای مردم این کشور پرداخته است.خبرگزاری فارس: تمام اقشار ایران از استقلال کشورشان به خود می‌بالند/ ایرانی‌ها شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس را نوکر آمریکا می‌بینند

«استیل» گزارشش را با شرح کوچه‌های مملو از جمعیت در بازار بزرگ تهران آغاز می‌کند اما می‌نویسد تحریم‌های اقتصادی در سالهای اخیر قدرت خرید مردم ایران را کاهش داده‌اند. «با این وجود، یک کالا به وفور در کریدورهای مازگونه این بازارا موج می‌زند: امید.».مردم و فروشندگانی که خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین با آنها صحبت می‌کند از امیدهایشان برای رفع تحریم‌ها سخن گفته و البته به بهبود نسبی وضعیت اقتصادی هم اشاره می‌کنند.شرح‌نگاری «استیل» از شمال شهر تهران نیز حکایتی است در هم‌آمیخته از نشانه‌های رکود اقتصادی و بارقه‌های امید. آپارتمان‌های برافراشته نیمه‌کاره مانده و اسکلت‌های ساختمان‌ها بی‌در و پنجره رها شده‌اند، اما مردم در اینجا امیدوارند ایران‌هراسی و دیوسازی از کشورشان در جهان به پایان برسد.

خبرنگار گاردین گزارشش را اینطور ادامه می‌دهد:«علاوه بر امید، عامل جدید دیگری که از زمان آخرین حضورم در اینجا، هفت سال پیش پدیدار شده، آرامش از ثبات در این کشور است. حتی بین ایرانی‌هایی که از دیدگاه‌های منفی خود درباره انقلاب اسلامی به من گفتند این غرور وجود دارد که ایران حاکمیت ملی و استقالش را حفظ کرده است. آنها در سرتاسر خلیج فارس، کشورهایی را می‌بینند که به نظرشان نوکر آمریکا هستند.»

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 16 خرداد 1394برچسب:اعراب,نوکر,شیوخ زنباره و شهوتران و بی غیرت حاشیه خلیج فارس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دهها كودك فلسطيني روز جمعه با برگزاري تظاهرات در رام الله كرانه باختري خواستار تعليق عضويت رژيم صهيونيستي از فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) شدند. آنان با نشان دادن كارت قرمز به نظاميان صهيونيست بر اخراج آنان از سرزمين‌هاي اشغالي تاكيد كردند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 12 خرداد 1394برچسب:صهیونیست,کارت قرمز, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وهابی‌ها از تصویر مقام معظم رهبری که برروی تی‌شرت یکی از مجاهدین حشد الشعبی حک شده بود، به شدت عصبانی شدند.
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 12 خرداد 1394برچسب:امام خامنه ای,تی شرت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سرویس سیاسی پایگاه 598 - دکتر ناصر نعمتی/ سخنان رهبری معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع) به مناسبت روز پاسدار، علاوه بر نکاتی که در ارتباط با مذاکرات هسته ای داشته و دارای تذکری جدی در مسیر عبور از خطوط قرمز نظام توسط مذاکره کنندگان بود، نکاتی را نیز در ارتباط با کشورهای عرب حاشیة خلیج فارس داشت که بی ارتباط با نتایج این مذاکرات نخواهد بود. خط قرمز عدم اجازه به بازرسی از مراکز نظامی، بارها توسط ایشان و توسط فرماندهان نظامی کشور اعلام شده بود، اما خط تبلیغاتی پررنگی در بی اهمیت جلوه دادن و عادی سازیِ این موضوع، هم از طرف اعضا تیم مذاکره کننده و هم سایر افراد و رسانه ها، در طی یکی دو هفتة گذشته شروع شده بود که ایشان بصورت قاطع، به این مساله فیصله دادند و نشان دادند که زیر بار هیچ تهدیدی نمی روند.چگونه سیاستهای دولت یازدهم ایران را به جنگ نزدیک کرد؟
بدیهی است که با همین یک خط قرمز و علیرغم تلاش مجدد دولت برای توجیه بازرسی ها پس از این هشدار و ارائة شعارهای دهان پرکن و همچنین علیرغم اعلام آمریکائی ها مبنی بر اینکه طرف ایرانی تمام بازرسی ها را پذیرفته است، مذاکرات بی نتیجه خواهد ماند و بایستی منتظر عکس العملهای تند آمریکائی ها و همپیمانان داخلی و خارجیش باشیم. یکی از این عکس العملها، تهدید به حملة نظامیِ غیر مستقیم یا جنگ نیابتی در مرزهای ایران توسط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است که البته حضرت آقا هوشمندانه فقط برخی از این کشورها را مسول این تهدید دانستند.

بقیه در ادامه مطلب.................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 12 خرداد 1394برچسب:سیاست,جنگ, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سردار هور، شهید علی هاشمی در سال ۱۳۴۰ در اهواز به دنیا آمد. او به دلیل آشنایی با مناظق عملیاتی نقش مهمی در جنگ ایران و عراق داشت. شهید هاشمی در تشکیل تیپ ۳۷ نور، سپاه بستان و هویزه، قرارگاه نصرت و ارائه طرح کلی عملیات خیبر و بدر، مسؤولیت سپاه ششم امام جعفر صادق را عهده دار بود. او در سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید و پیکر او بعد از ۲۲ سال کشف شده و در اهواز به خاک سپرده شد. در تصویری که می بینید، حاج قاسم سلیمانی، فرمانده دلاور مبارزه با تکفیری ها، با سردار هور، عکس یادگاری انداخته اند...

عکس/

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 11 خرداد 1394برچسب:شهدا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598، جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای سرگشاده به حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت حرم امام خمینی(ره)، نسبت به ساخت و سازهای اشرافی در حرم امام خمینی واکنش نشان دادند.متن این نامه به شرح ذیل می‌باشد:انتقاد جنبش عدالتخواه به اشرافی گری حسن خمینی به نام امام
امام روح الله:«با حفظ جهات شرعی در مورد زمین مذکور با پیشنهاد حجت‌الاسلام، آقایان خامنه‌ای و هاشمی، موافقت می‌شود. ان شاء الله در کنار ساختن مصلای تهران، در ساختن‌ بینش کفرستیزی مسلمانان موفق باشید. ضمناً سادگی مصلا باید یادآور سادگی محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد. و شدیداً از زرق و برق ساختمان‌های مساجد اسلام امریکایی جلوگیری شود.»   ( ۲۳/۸/۱۳۶۷ )
تولیت حرم امام روح الله؛ حجت الاسلام  و المسلمین سید حسن خمینی
سلام علیکم؛
حضرت روح الله را پیش از آن که به شناسنامه ی سازمان  ثبت و احوال شان بشناسیم، به روش و منش گرامی شان شناخته ایم و نسبت و قرابت هر کس با آن بزرگوار را به معیار افکارحضرتش (ره) سنجیده ایم.
چه فراوانند، آزادگان و عدالتخواهانی که در گوشه گوشه جهان با ملیت های گوناگون با اقتدا به خمینی کبیر ، علم مبارزه را به دوش گرفته اند که فرمود :((من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته اند ، و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نموده اند ، میبوسم… )) که همین ها فرزندان ِ رشید تفکر امام مستضعفان هستند و نیز هستند کسانی که در مرزهای همین کشورند  و به اسناد عملکردشان، نسبتی با امام ( ره ) ندارند

بقیه در ادامه مطلب.....................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 9 خرداد 1394برچسب:عدالت,حسن خمینی,اسراف, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، یک منبع محلی ترکیه‌ای هویت یکی از افسران دستگاه اطلاعات ترکیه را افشا کرد که چند هفته پیش عامل کشتار اهالی شهرک «اشتبرق» در ریف ادلب بود.

این منبع که به دلایل امنیتی خواستار عدم افشای هویت خود شده بود، گفت که این افسر سازمان اطلاعات ترکیه «اروان سورملی» نام دارد و هم اکنون به احتمال بسیار در حلب بسر می‌برد.

بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 5 خرداد 1394برچسب:ترکیه,جنایت,عثمانی,حیوانیت,سوریه مظلوم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 170 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com